۲۹۸ ميليارد تومان طرح در حوزه آب و برق در شهرستان لردگان افتتاح شد

کد خبر: 154179 تاریخ انتشار: 1399/05/08 14:15:08
نمایش: 439
اخبار
فرماندار شهرستان لردگان گفت : ۵۸ ميليارد تومان در بخش آب و ۲۴۰ ميليارد تومان در بخش برق و در مجموع ۲۹۸ ميليارد تومان، طي سالهاي اخير در شهرستان لردگان ايجاد و افتتاح شده است.
فرماندار شهرستان لردگان گفت : ۵۸ ميليارد تومان در بخش آب و ۲۴۰ ميليارد تومان در بخش برق و در مجموع ۲۹۸ ميليارد تومان، طي سالهاي اخير در شهرستان لردگان ايجاد و افتتاح شده است.
ملک‌ محمد قربانپور نيز در آيين افتتاح تصفيه‌خانه فاضلاب شهر لردگان که با حضور معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا برگزار شد، افزود: طرح‌هاي افتتاح شده در صنعت برق و آب تحول بزرگي را در سطح شهرستان ايجاد کرده است و يکي از زيرساخت‌هاي بي‌نظير در استان و کشور تبديل شده است.وي ادامه داد: صنايعي نظير پتروشيمي، سيمان و صنايع پايين دستي پتروشيمي از مزاياي آب ثابت و پايدار تصفيه‌خانه فاضلاب بهره‌مند مي‌شود و اين موضوع در احياي آب‌هاي زيرزميني و دشت‌هاي ممنوعه اين منطقه موثر خواهد بود.
قربانپور با بيان اينکه لردگان،دومين شهرستان بزرگ اين استان به لحاظ وسعت و جمعيت است، تصريح کرد: با توجه به کاستي‌ها و تنگناهايي که در خصوص تأمين آب شرب و کشاورزي در اين منطقه وجود دارد، اميد است در سفر بعدي مسئولان وزارت نيرو به اين شهرستان شاهد کلنگ‌ زني سد خِرسان باشيم.
فرماندار شهرستان لردگان خاطر نشان کرد : تأمين آب سردشت و ۵۳ روستا و آبرساني به دشت خانمرزا و لردگان در دستور کار بعدي اين شهرستان قرار دارد.
نماينده مردم شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين آيين با تأکيد بر توجه بيش از پيش به اين منطقه در طرح‌هاي زيرساختي، اظهار داشت: با توجه به اينکه ظرفيت‌هاي منحصربه فردي در حوزه آب و کشاورزي در اين منطقه وجود دارد اميد است با ايجاد زيرساخت‌هاي لازم بتوان از اين ظرفيت‌ها در راستاي رشد و توسعه استان بهره ‌گيري کرد.
حسين باميري افزود: وجود رودخانه‌هاي خرسان و کارون از قابليت‌هاي منحصربه فرد اين منطقه است اما هم‌اينک اين منطقه با مشکل آب شرب و کشاورزي مواجه است که همت والاي مسئولان را در رفع اين مشکلات مي‌طلبد.
تصفيه‌خانه فاضلاب شهر لردگان به عنوان سومين تصفيه‌خانه بزرگ استان چهارمحال و بختياري روز چهارشنبه با حضور معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا افتتاح شد.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/11