جلسه با بزرگان و ريش سفيدان و معتمدين شهرستان به منظور رعايت پروتکلهاي بهداشتي و برگزاري مراسمات ترحيم و عروسي و دورهمي هاي خانوادگي در شهرستان لردگان برگزار شد .

کد خبر: 154781 تاریخ انتشار: 1399/09/03
نمایش: 369
اخبار
با حضور ملک محمد قربان پور فرماندار شهرستان لردگان و محمدجان جليل سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان جلسه اي با بزرگان و ريش سفيدان و معتمدين شهرستان به منظور رعايت پروتکلهاي بهداشتي و برگزاري مراسمات ترحيم و عروسي و دورهمي هاي خانوادگي در سالن شهداي دولت فرمانداري شهرستان لردگان برگزار شد.
با حضور ملک محمد قربان پور فرماندار شهرستان لردگان و محمدجان جليل سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان جلسه اي با بزرگان و ريش سفيدان و معتمدين شهرستان به منظور رعايت پروتکلهاي بهداشتي و برگزاري مراسمات ترحيم و عروسي و دورهمي هاي خانوادگي در سالن شهداي دولت فرمانداري شهرستان لردگان برگزار شد.
فرماندار شهرستان لردگان گفت : امروز جلسه اي را داشتيم با معتمدين متنفذين شهرستان و ريش‌سفيدان با توجه به اينکه بر اساس گزارشات اپيدميولوژيکي که دانشگاه علوم پزشکي در خصوص شيوع ويروس کرونا در سطح شهرستان ارائه کردند تقريباً نزديک ۷۰ درصد اين گسترش و در واقع شروع بيماري ناشي از مراسمات مرتبط با ترحيم و يا جشن‌ها و دورهمي هاي خانوادگي بود براين اساس ما تدبيري انديشيده ايم که از ظرفيت بزرگان متنفذين و معتمدين طوايف مختلف شهرستان لردگان استفاده کنيم. در اين جلسه به اين جمع بندي رسيديدم که ميثاق نامه اي را با اين عزيزان امضاء بکنيم و به سمع و نظر همه شهروندان شهرستان برسانيم که انشاالله در بحث رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي شامل حذف مراسم عقد و عروسي و همچنين مراسمات ترحيم عدم شرکت مداحان و نوازندگان در اين مراسمات و اگر چنانچه مراسمي هم باشد با حداقل ممکن انشالله برگزار بشود که ما بتوانيم در خصوص مديريت و کنترل بيماري در سطح شهرستان موفق باشيم که خوشبختانه مشارکت خيلي خوبي توسط بزرگان و ريش‌سفيدان و عزيزاني که به عنوان ظرفيت اجتماعي شهرستان و يا ظرفيت‌هاي اجتماعي شهرستان محسوب مي‌شوند صورت گرفته انشاءالله ما بتوانيم از اين ظرفيت خوبي در راستاي کنترل و مديريت بيماري کوويد ۱۹ و جلوگيري از شيوع ويروس کرونا در سطح شهرستان استفاده کنيم .
سپس در ادامه جلسه معتمدين و ريش سفيدان و بزرگان شهرستان ميثاق نامه اي در 6 بند تصويب و امضاء نمودند که در سطح شهرستان اجرايي گردد و از مردم شهرستان تقاض نمودند که پروتکل هاي بهداشتي در خصوص بيماري کوويد – 19 را رعايت نموده و نسبت به رعايت بندهاي ميثاق نامه در سطح شهرستان اقدام شود .
بسم الله الرحمن الرحيم
ميثاق نامه
با عنايت به سرايت گسترده ويروس کرونا در بين همه اقشار و همه مناطق شهرستان لردگان و بالا رفتن آمار بيماران کرونا و مرگ و مير ناشي از آن و با توجه به اينکه در بررسي هاي تحقيقاتي صورت گرفته پيرامون آن که عمده دلايل سرايت ويروس حدود ۷۰ درصد بيماران ت در تجمعات مراسمات ترحيم و عقد و عروسي و دورهمي هاي خانوادگي بوده لذا اينجانبان امضاکنندگان زير به عنوان برخي از نمايندگان مردمي شهرستان مطابق دستورالعمل هاي کشوري و استاني و شهرستاني ستادهاي مقابله با کرونا هم‌پيمان مي‌شويم تا موارد زير را رعايت نموده و از همه اقوام و خويشان و نزديکان نيز تقاضا داريم که به خاطر حفظ سلامتي خود و افراد جامعه نسبت به رعايت اين موارد اهتمام ويژه داشته باشند.
1-مراسم تشييع و خاکسپاري و ترحيم افراد فوت شده را با حداقل شرکت کننده بين ۱۰ الي ۲۰ نفر از نزديکان و اقوام درجه يک متوفي برگزار نماييم و نسبت به عدم حضور ديگران هيچگونه نگراني وجود نداشته باشد.
2- هرگونه پيام رساني و نصب اعلاميه و پوستر براي دعوت به اين مراسمات ممنوع است.
3- زمان مراسم در همان روز خاکسپاري و با حداقل زمان ممکن و در يک مکان بهداشتي مورد تاييد مرکز بهداشت باشد( برگزاري مراسم
در فضاهاي بسته مثل مساجد حسينيه ها و منازل فاقد شرايط مناسب ممنوع است).
4- جشن هاي عقد و عروسي را به زمان بعد از همه گيري کرونا موکول نماييم و اگر عقدي هم قرار است اتفاق بيفتد تا حداکثر ۶ الي ۱۰
نفر و در يک مکان بهداشتي و با حداقل زمان ممکن برگزار شود.
5-تا پايان دوره همي همه گيري کرونا از برپايي شب نشيني هاي خانوادگي و دورهمي ها و تجمعات فاميلي تحت هر عنوان خودداري نمايم.
6- از افرادي که اهتمام به اين ميثاق‌نامه نموده و رعايت موارد منظومه را مي نمايند صميمانه از همه عزيزان کمال تقدير و تشکر را داريم
 
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/11