آئين بهره برداري از شرکت تعاوني 334 توليد ارد والسي خوشه طلايي لردگان

کد خبر: 155423 تاریخ انتشار: 1399/11/29
نمایش: 502
اخبار
کارخانه آرد خوشه طلايي شهرستان لردگان به همراه ۱۲ طرح تعاوني ديگر روز سه‌شنبه در ارتباط ويدئوکنفرانسي با وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي همزمان با آيين افتتاح ۲۸۶ طرح تعاوني کشور افتتاح شد

کارخانه آرد  خوشه طلايي شهرستان لردگان به همراه ۱۲ طرح تعاوني ديگر روز سه‌شنبه در ارتباط ويدئوکنفرانسي با وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي همزمان با آيين افتتاح ۲۸۶ طرح تعاوني کشور افتتاح شد.
 
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در آيين افتتاحييه کارخانه آرد لردگان از طريق ارتباط ويدئوکنفرانس، اظهار داشت: با توجه به گزارش استاندار مبني بر فعاليت‌هاي تعاوني در استان، شايسته است تا چهارمحال و بختياري را با عنوان استان سرآمد در بخش تعاون معرفي کنيم.
محمد شريعتمداري افزود: ۸۰ درصد ضريب نفوذ تعاوني در اين استان قابل توجه و تقدير است و بي‌شک مي‌تواند تاثيرات مثبتي بر روند توسعه اقتصادي اين استان داشته باشد.
وي ادامه داد: همچنين يک سوم اشتغال ايجاد شده در بخش تعاون اين استان در دولت تدبير و اميد بوده است.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به حمايت‌هاي ويژه اين وزارتخانه از استان‌هاي کمتربرخوردار کشور، تصريح کرد: تلاش شده تا در ماه‌هاي پاياني دولت در استان‌هاي کم‌برخوردار نمايندگي ويژه‌اي را به يکي از معاونان واگذار کنيم تا روند اجراي طرح‌ها و سرمايه‌گذاري‌هاي جديد را شتاب بخشد.
شريعتمداري افزود: در همين راستا منابع مالي جديدي تزريق شد و تلاش مي‌شود تا طرح‌هاي سرمايه‌گذاري قبلي که از اهميت و اولويت بيشتري برخوردار است تا پايان دولت تکميل شود و گام‌هاي جديد براي توسعه اقتصادي و کاهش فقر در اين استان‌ها برداشته شود.
استاندار چهارمحال و بختياري نيز در آيين افتتاح همزمان طرح‌هاي تعاوني اين استان اظهار داشت: بيش از سه هزار تعاوني فعال در اين استان وجود دارد که از اين تعداد يک هزار و ۸۳ تعاوني در دولت تدبير و اميد تشکيل شده است.
اقبال عباسي ادامه داد: همچنين از جمعيت حدود يک ميليون نفري اين استان، ۷۹۱ هزار نفر عضو تعاوني‌ها هستند که از اين تعداد ۱۲ هزار نفر در طول دولت يازدهم و دوازدهم در تعاوني‌ها عضو شده‌اند.
وي با بيان اينکه تعاوني‌هاي چهارمحال و بختياري براي ۳۵ هزار نفر اشتغالزايي کرده‌اند، تصريح کرد: از اين ميزان اشتغالزايي، بيش از ۱۰ هزار شغل سهم تعاوني‌هاي است که در دولت تدبير و اميد راه‌اندازي شده است.
استاندار چهارمحال و بختياري با قدرداني از تلاش و خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در اين استان، اجراي طرح سرمايه‌گذاري در حوزه فرهنگي براي ارتقاي سطح فعاليت تعاوني‌ها در اين استان را نيز خواستار شد و گفت: ارتقاي فرهنگ تعاون از موضوعات مهمي است که نيازمند فرهنگسازي است.
عباسي همچنين افتتاح کارخانه آرد لردگان را طرح مهمي براي اين منطقه دانست و گفت: با توجه به مسافت طولاني اين شهرستان با مرکز استان و تامين آرد اين شهرستان از ديگر استانهاي همجوار اجراي اين طرح مي‌تواند نقش مهمي در تامين به موقع و موردنياز به آرد و نان مصرفي مردم ايفا کند.
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري نيز گفت: ۱۳ طرح تعاوني استان با ۶۷ ميليارد تومان اعتبار سرمايه‌گذاري راه‌اندازي شده است.
حفيظ‌الله فاضلي افزود: اين تعداد شرکت تعاوني براي ۱۱۹ نفر در استان اشتغالزايي کرده است.
 کارخانه آرد لردگان در زميني به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و زيربناي پنج هزار مترمربع با سرمايه‌گذاري ۶۰ ميليارد تومان در شهرستان لردگان ايجاد شده است.
اين کارخانه زمينه اشتغال ۶۰ نفر را فراهم کرده است و ظرفيت توليد سالانه ۳۰ هزار تن آرد را دارد.
 
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/11