آئين افتتاح سالن چند منظوره جمعيت هلال احمر لردگان

کد خبر: 155959 تاریخ انتشار: 1400/02/28 15:06:58
نمایش: 345
اخبار
با حضور معاون وزير کشور و رئيس ستاد مديريت بحران ايران ،مهندس نجار و اقبال عباسي استاندار چهار محال و بختياري ،محمدباقر محمدي معاون جمعيت هلال احمر کشور و معاون عمراني استانداري و فرماندار شهرستان لردگان و جمعي از مديران کل استان امروز سالن چند منظوره جمعيت هلال احمر لردگان مورد بهره برداري قرار گرفت .

با حضور معاون وزير کشور و رئيس ستاد مديريت بحران ايران ،مهندس نجار و اقبال عباسي استاندار چهار محال و بختياري ،محمدباقر محمدي معاون جمعيت هلال احمر کشور و معاون عمراني استانداري و فرماندار شهرستان لردگان و جمعي از مديران کل استان امروز سالن چند منظوره جمعيت هلال احمر لردگان مورد بهره برداري قرار گرفت .
ابتدا سعيد صالحي فرماندار شهرستان لردگان گفت : با توجه به جمعيت 197هزار نفري شهرستان لردگان و فاصله ان تا مرکز استان ضرورت دارد براي پيشگيري وسازماندهي در زمان بحران و قبل از بحران امکانات لازم و تجهيزات مورد نياز به اين شهرستان داده شود تا در مواقع بحران در اسرع وقت به بحران زدگان کمک شود
در ادامه جلسه اقبال عباسي استاندار چهار محال و بختياري گفت : امسال وضعيت کشور ما بحراني است بخصوص وضعيت بارشها که در استان ما 40در کاهش باران داشتيم و در سطح کشور 50در صد کاهش داشتيم لذا بايستي مديرت کرد تا مشکلي در استان بوجود نيايد بر همين اساس پيش‌بيني مي‌شود تابستان سال‌جاري به ۱۰ شهر و ۱۰۰ روستاي استان با تانکر آب‌رساني سيار انجام شود.
ايشان در ادامه گفت : در چهار دهه گذشته حدود ۱۳۰ سيلاب در اين استان با ۱۵۰ هزار ميليارد ريال خسارت گزارش شده که اين ميزان خسارت ۲ برابر اعتبارات عمراني استان در طول ۴۰ سال گذشته بوده است.
در ادامه برنامه محمدباقر محمدي معاون عمليات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر گفت: هم‌اکنون ۵۷۲ انبار امدادي با ۲۲۴ هزار مترمربع وسعت در سطح کشور براي استفاده در زمان وقوع بحران وجود دارد.
در آيين بهره‌برداري از انبار چندمنظوره امدادي شهرستان لردگان که با حضور معاون وزير کشور و رييس سازمان مديريت بحران کشور برگزار شد، تاکيد کرد: هنوز ۳۳ هزار مترمربع فضاي فيزيکي ويژه انبارهاي امدادي در سطح کشور مورد نياز است.
وي جمعيت هلال‌احمر را بازوي توانمند دولت‌ها در هنگام بحران‌ها دانست و افزود:البته محدوديت‌هايي در تجهيزات و امکانات وجود دارد که نياز به توانمندسازي حوزه امداد و نجات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر کشور را در دستورکار قرار داد.
محمدي تصريح کرد: جمعيت هلال‌احمر کشور مجوز خريد ۹۰۰ خودرو براي رفع بخشي از کمبودهاي استاني را از دولت گرفته است چرا که امکانات و تجهيرات جمعيت هلال‌احمر کشور از ۱۰ سال گذشته تاکنون نوسازي و بروز نشده است.
در اين مراسم کياني مدير کل جمعيت هلال احمر استان گفت : سالن چند منظوره جمعيت هلال احمر لردگان در سال 1385 شروع شده و در سال 1400 به اتمام رسيده اين پروژه  زمسني به مساحت 44000متر مربع و با زير بناي 2000متر مربع وبا مبلغ 1ميليارد و 9صدو38ميليون و 640هزار تومان ساخته شده که در مواقع اضطرار و بحران از ان استفاده مي شود ودر زمان غير بحران براي برگزاري دوره هاي اموزشي و استفاده هاي ورزشي و همايش ها استفاده مي گردد .
اسماعيل نجار معاون وزير کشور و رييس سازمان مديريت بحران ايران  گفت : پيش از اين ۳۲ هزار ميليارد ريال براي مقابله با تنش آبي در کشور در نظر گرفته شد و اين مبلغ با توجه به وضعيت خشکسالي و تنش آبي در استان‌ها توزيع شده است.
نجار به هزينه ۶۰ هزار ميليارد ريالي براي استمهال تسهيلات کشاورزان آسيب‌ديده ناشي از خشکسالي در قالب بند خ ماده ۳۳ در سال‌هاي قبل اشاره و تصريح کرد: در سال‌جاري ۲۰ هزار ميليارد ريال براي استمهال تسهيلات کشاورزان و عبور از وضعيت خشکسالي در نظر گرفته شده است.
وي يادآور شد: همچنين ۲۰ هزار ميليارد ريال براي پرداخت تسهيلات به کشاورزان آسيب‌ديده ناشي از خشکسالي به بانک‌هاي عامل اختصاص يافته است که مهلت جذب آن تا پايان سال‌زراعي جاري است.
معاون وزير کشور و رييس سازمان مديريت بحران اظهار داشت: توجه به بيمه محصولات کشاورزي يکي از مهم‌ترين راهکارهاي مطلوب براي جبران خسارت‌ها در زمان بحران به‌شمار مي‌رود.
نجار تاکيد کرد: تمامي دستگاه‌هاي اجرايي و بخش خصوصي در زمان بحران موظف به همکاري با پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران هستند.
وي افزود: ۳۰ هزار ميليارد ريال اعتبار به صندوق توسعه بيمه کشاورزي، ۲ هزار ميليارد ريال براي صندوق بيمه عشايري و ۲ هزار ميليارد ريال به‌منظور آب‌رساني به عشاير اختصاص يافت.
معاون وزير کشور و رييس سازمان مديريت بحران تصريح کرد: به‌دنبال بارش‌هاي سيل‌آسا سال ۱۳۹۸ حدود ۲۵۰ سد و ۶۷ تالاب خشک و کم‌آب در کشور آب‌گيري شد و در اين مدت ذخيره آب کشور افزايش پيدا کرد و بيشتر سدهاي کشور افزون‌بر ۷۰ درصد آب‌گيري شد.
نجار اظهار داشت: اما هم‌اکنون کاهش ۵۲ درصدي بارش‌ها در کشور باعث بروز پديده خشکسالي و خسارت‌هاي جبران‌ناپذير ناشي از آن شده است.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/11