نماينده شهرستان هاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي استان چهار محال و بختياري نسبت به استان هاي همجوار در حوزه بهداشت مظلوم واقع شده است

کد خبر: 156129 تاریخ انتشار: 1400/03/25 14:14:14
نمایش: 380
اخبار
حسين باميري گفت: استان چهار محال و بختياري نسبت به ساير استان هاي همطراز و همجواردر حوزه بهداشت مظلوم بوده است به همين جهت انتظار است با حضور معاون درماني وزير بهداشت در شهرستان لردگان نقطه عطفي براي جبران برخي کمبودها و اختصاص امکانات بيشتر در حوزه بهداشت و درمان باشد

 
حسين باميري گفت: استان چهار محال و بختياري نسبت به ساير استان هاي همطراز و همجواردر حوزه بهداشت مظلوم بوده است به همين جهت انتظار است با حضور معاون درماني وزير بهداشت در شهرستان لردگان نقطه عطفي براي جبران برخي کمبودها و اختصاص امکانات بيشتر در حوزه بهداشت و درمان باشد.
 
 
حسين باميري نماينده مردم شهرستان لردگان و خانميرزا در نشستي با حضور دکتر جان بابايي معاون درمان وزارت بهداشت  گفت: از نظر جمعيتي، وسعت و پراکندگي  شهرستان لردگان بعد از مرکز استان دومين ترکيب جمعيتي و وسعت پراکندگي را در استان چهارمحال و بختياري در خودش جاي داده است .

وي افزود: نزديک به 50 درصد از ترکيب جمعيتي روستاي کل استان چهارمحال و بختياري در حوزه انتخابيه شهرستان هاي لردگان و خانميرزا مي باشد، مسافت آخرين نقاط روستايي و عشايري شهرستان لردگان تا مرکز استان به بيش از 270 کيلومتر مي رسد.

باميري بيان داشت: حوادث جاده اي، غرق شدگي در رودخانه ها، آتش سوزي ها و انواع و اقسام حوادث جاده اي طبيعي و غير طبيعي که در نقاط مختلف کشور وجود دارد، نمونه هاي آن را در شهرستانهاي لردگان و خانميرزا شاهد و نظاره گر هستيم.

وي اظهار داشت: فلسفه وجودي انقلاب ما با رويکرد عدالت اجتماعي و مبارزه با فقر و تبعيض و بي عدالتي بوده است .

نماينده مردم شريف لردگان و خانميرزا تصريح کرد: استان چهار محال و بختياري نسبت به ساير استان هاي همطراز و همجواردر حوزه بهداشت مظلوم بوده است به همين جهت انتظار است با حضور معاون درماني وزير بهداشت در شهرستان لردگان نقطه عطفي براي جبران برخي کمبودها و اختصاص امکانات بيشتر در حوزه بهداشت و درمان باشد.

وي افزود: در رابطه با دستگاه ام آر آي و دستگاه سي تي اسکن روندهاي قانوني آن طي شده و جايگاه آن نيز در حال تکميل است که به زودي در بيمارستان شهداي لردگان نصب و راه اندازي خواهد شد.

اين مقام مسئول با اعلام خبر خوش براي جوانان اين دو شهرستان گفت: احداث دانشکده پرستاري در لردگان در حال بررسي و پيگيري است و ان شالله در سال آينده به مرحله اجرايي خواهد رسيد.

وي تاکيد داشت: معادل ترکيب جمعيتي لردگان و خانميرزا بيش از  250هزار نفر است که معادل آن هم از مناطق و استان هاي همجوار را خدمات رساني مي کند و به عبارتي حدود نيم ميليون نفر، تنها از بيمارستان شهدا لردگان استفاده مي کنند.

باميري با اشاره به کمبود امکانات موجود در شهرستان نوپاي خانميرزا گفت: شهرستان نوپاي خانميرزا در زمينه درماني از جمله ساختمان شبکه بهداشت،  پيش بيني ساختمان بيمارستان،  تجهيز مرکز جامعه سلامت بخش ارمند، گسترش چارت شبکه، پيش بيني ساخت مراکز درماني روستاهايي مثل ده صحرا، خانه بهداشت علي آباد، مرکز جامع سلامت بردبر و ساخت آزمايشگاه مرکزي از جمله مواردي است که نياز به توجه بيشتر است.

 



معاون درمان وزارت بهداشت 
به زود بيمارستان خانميرزا احداث مي شود/ دستگاه ام آر آي به زودي تحويل بيمارستان شهدا لردگان قرار مي گيرد
 
دکتر جان بابايي معاون درمان وزارت بهداشت  طي بازديد ميداني از وضعيت بهداشت و درمان شهرستان هاي لردگان و خانميرزا گفت: يک قطعه زميني که توسط خير محترم در شهرستان خانميرزا اهدا گرديد  بتوانيم هر چه زود تر يک بيمارستان محلي در آنجا احداث نمايم . که ان شاالله در هفته آينده مجوزات قانوني آن را صادر خواهيم کرد.
 
جان بابايي بااشاره به بيمارستان شهداي لردگان گفت:  چند کار اساسي در بيمارستان لردگان از قبيل توسعه بخش اورژانس بيمارستان، توسعه بخش ويژه ICU به 20 تخت، توسعه اتاق عمل بيمارستان از جمله برنامه هاي وزارت بهداشت است که به زودي به انجام خواهد رسيد .
وي، با اشاره به تخصيص دستگاه ام آر آي لردگان گفت: با توجه به آماده شدن فضاي جانمايي ام آر آي به زودي دستگاه تحويل دانشگاه علوم پزشکي استان و شهرستان لردگان جهت نصب و راه اندازي قرار خواهد گرفت .
جان بابايي همچنين به سي تي اسکن فعلي بيمارستان شهداي لردگان اشاره نمود وگفت: با توجه به قديمي بودن سي تي اسکن لردگان  به زودي سي تي اسکن دوم نيز براي اين شهرستان از طريق وزارت بهداشت تامين خواهد شد .
معاون درمان وزارت بهداشت  اشاره داشت: در بعضي از تخصص ها با توجه به کمبود نيرو در بيمارستان شهدا به اميد خداوند در مرداد و شهريور ماه امسال مشکل نيروي تخصصي اين بيمارستان نيز حل مي شود و در بخش دياليز، سنوگرافي و ديگر قسمت ها نيز وسايل و امکانات مورد نياز تامين مي شود .
جان بابايي در پايان به دانشکده پرستاري در لردگان اشاره کرد و گفت: با توجه به پيگيري هاي آقاي باميري نماينده محترم شهرستان هاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي کار دانشکده پرستاري در دستور کار قرار مي گيرد و به زودي عملي  مي شود.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/09