جلسه هيات رئيسه دانشگاه علوم پزشکي استان در لردگان بر گزارشد

کد خبر: 191470 تاریخ انتشار: 1402/03/07 15:30:27
نمایش: 102
اخبار
با حضور فرماندار شهرستان لردگان ،رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان ، مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشکي ومعاونين دانشگاه علوم پزشکي و مسئولين شبکه بهداشت و درمان لردگان و بيمارستان شهداي لردگان جلسه هيات رئيسه دانشگاه علوم پزشکي استان در محل سالن شهداي دولت فرمانداري شهرستان لردگان به منظور بررسي مشکلات درماني در اين شهرستان بر گزارگرديد

با حضور فرماندار شهرستان لردگان ،رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان ، مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشکي ومعاونين دانشگاه علوم پزشکي و مسئولين شبکه بهداشت و درمان لردگان و بيمارستان شهداي لردگان جلسه هيات رئيسه دانشگاه علوم پزشکي استان در محل سالن شهداي دولت فرمانداري شهرستان لردگان به منظور بررسي مشکلات درماني در اين شهرستان بر گزارگرديد
منصور کريم زاده فرماندار شهرستان لردگان گفت : در دولت انقلابي و مردمي الحق و الانصاف خدمات زيادي به مردم استان و شهرستان بخصوص در زمينه درماني، تجهيزات پزشکي و رسيدگي به بحث درمان مردم شده است و موارد خيلي خوبي در بحث درمان داريم نواقص زيادي هم هست نظر ما اينست که روند ساخت و آماده سازي کلينيک تخصصي با فوريت انجام شود و عمليات اجرايي اين کلينيک هرچه زودتر به پايان برسد همچنين در توسعه و تجهيز فاز دوم اتاق عمل که فاز اول آن حدود 90 درصد پيشرفت فيزيکي دارد و فاز دوم آن نيز هنوز شروع نشده که نياز به کار دارد همچنين در خصوص جايگاه مينفولد اکسيژن حدود 60 درصد پيشرفت فيزيکي دارد و هزينه حصارکشي بيمارستان حدود 5 ميليارد تومان هزينه دارد و جزو اولويت هاي ما در بودجه 1402 مي باشد و بخاطر پيوست پدافندي که وجود دارد در برنامه خودشان لحاظ کنند.
در ادامه دکتر فريبرز جباري فر رئيس شبکه بهداشت و درمان و سرکارخانم دکتر سميه بابئيان رئيس بيمارستان شهداي لردگان ، گزارشي از مسائل و مشکلات درماني و بهداشتي شهرستان را به جلسه ارائه نمودند .
در ادامه جلسه دکتر ارسلان خالدي فر رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان گفت : تعداد 39 سند تک برگ براي مراکز بهداشتي و درماني شهرستان لردگان صادر شده است.
ايشان در ادامه گفت : بحث مدت زمان پرداخت کارانه هاي پرسنل دانشگاه علوم پزشکي از 14 ماه به 6 ماه تقليل پيدا کرده است يعني در پرداخت ها کار فوق جهادي انجام گرفته است.
وي همچنين افزود : با توجه به اينکه راه اندازي يک شبکه بهداشت از لحاظ فکري، تشکيلاتي و هم هزينه اي نياز به برنامه ريزي زيادي دارد و افتتاح و راه اندازي شبکه بهداشت و درمان درشهرستان هاي خانميرزا و فلارد نيز يکي از  نيز يکي از خدمات بسيار مهم دولت انقلابي بوده است. يک اقدام مهم ديگري که انجام شده آوردن هيئت رئيسه به شهرستان ها بوده است که در بيشتر شهرستان هاي استان انجام شده است.
دکتر خالدي فر گفت : سفر معاونين محترم دانشگاه مي تواند گام مهمي در حل مشکلات بهداشتي و درماني شهرستان باشد . در موضوع راه اندازي مرکز بهداشت روستاي چنارمحمودي با توجه به اينکه مشکل تکميل نشدن ساختمان آن از طرف بنيادمسکن مي باشد فرماندار محترم با پيگيري ها و از طريق استاندار محترم دستور پيگيري هاي لازم را جهت تکميل اين مرکز جهت ارائه خدمات به اهالي اين روستا انجام دهد.
وي همچنين افزود : جناب آقاي دکتر جباري فر و سرکارخانم دکتربابائيان مواردي را که در جلسه مطرح نمودند طي مکاتبه اي با معاونت هاي دانشگاه يا دفتر بنده انجام دهند تا تصميمات لازم در خصوص رفع اين مشکلات اتخاذ شود. چند روز پيش سومين عمل پيوند کبد در استان انجام شد که جا دارد از آقاي دکتر رسول رحيمي تشکر نمايم که اولين مرکز پيوند کبد در غرب کشور در استان ما راه افتاده است که اين ها از نشانه ها وهمت بالاي ايشان مي باشد.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي گفت : در خصوص راه اندازي کلينيک تخصصي بيمارستان شهدا ، هم خود رئيس بيمارستان و هم فرماندار محترم دستور پيگيري هاي لازم را صادر نمودند تا در هفته سلامت سال 1403 يعني 11 ماه ديگر شاهد افتتاح اين کلينيک جهت خدمت رساني به مردم شهرستان باشيم. در سال 1394 که عمليات ساخت اين کلينيک شروع شده بود پيمانکار وقت بدعهدي هايي کرده بود که دانشگاه طي مکاتبه اي با تهران باعث خلع يد آن پروسه گرديد منتها در 2 الي 3 سال قبل از اين دولت متأسفانه کاري انجام نشد و يک سري تغييرات ساختاري که جناب آقاي دکتر قاضي زاده هاشمي وزير وقت بهداشت و درمان که خودشان مؤسس اين نقشه بوده و قصد داشتند که نقشه را شبيه سيب درآورند و در افتتاحيه هايي که رفتند مشاهده نمودند که فضاي انتظار درخور نيست و خود وزراتخانه دستور داده که بايد تغييرات اصلاحي در ساختار آن بوجود آيد خوشبختانه مناقصه آن برگزار شده و پيمانکار مشغول بکار شده     
ايشان در خصوص احداث دانشکده پرستاري نيز گفت : ضمن تشکر از نماينده مردم شهرستان هاي لردگان – خانميرزا و فلارد در مجلس شوراي اسلامي جهت پيگيري هاي ايشان باتوجه به اينکه پروسه اخذ مجوزهاي دانشکده زمان بر بوده و ابتدا به اسم مجتمع آموزش عالي سلامت بوده و با پيگيري هاي نماينده محترم و دانشگاه علوم پزشکي خوشبختانه مجوز احداث دانشکده پرستاري در شوراي عالي گسترش دانشکده و دانشگاههاي کشور صادر شده و نامه اش نيز از وزراتخانه به برنامه و بودجه ارسال شده و از آنجا نيز پيگيري نموديم و به محض صدور مجوز ماده 23 اعتباري که در رديف بودجه سال قبل مي باشد و بعد از صدور مجوز پيگيري مي کنيم تا اعتبار آن نيز تخصيص يابد و بودجه ملي داشته باشد و به محض در اختيار قرارگرفتن اولين ريال آن به دانشگاه  ، کلنگ آن به زمين زده خواهد شد.
وي همچنين گفت : با توجه به اينکه اعتبارات دانشگاه نشان دار هستند ما حتي يک ريال از بودجه را نمي توانيم در جاي ديگري هزينه نمائيم و در غير اينصورت بايد به سازمان بازرسي و سازمان هاي نظارتي ديگر جواب پس بدهيم .   
ايشان همچنين گفت : پيگيري هاي لازم را در خصوص انجام پروژه هاي بهداشتي هر سه شهرستان انجام مي دهيم و به محض تخصيص اعتبارات سفر رياست جمهوري اين پروژه ها نيز شروع خواهند شد. دستگاههاي MRI و سي تي اسکن يکي از پيشرفته ترين و مجهزترين دستگاههاي کشور مي باشد و اولين کلينيک ناباروري در سطح شهرستان لردگان افتتاح شده و پيگير توسعه آن هستيم تا به جامعه هدف خدمات لازم را ارائه دهد.
دکتر ارسلان خالدي فر در پايان گفت : به منظور ارزيابي ، پيگيري و رصد مشکلات بهداشتي و درماني شهرستان لردگان ، امروز به اتفاق هيئت رئيسه دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد با حضور آقاي فرماندار و مسئولين شهرستان وارد اين شهرستان شديدم خوشبختانه مسائل را از نزديک رصد کرديم چاره جويي هايي انجام شد اميدواريم کلينيک تخصصي بيمارستان شهداي لردگان تا هفته سلامت سال 1403 يعني کمتر از يکسال ديگر به بهره برداري برسد و مردم خوب و عزيز اين شهرشستان از آن استفاده کنند. در مورد دانشکده پرستاري دنبال اخذ مجوز ماده 23 و تخصيص رديف بودجه ملي آن هستيم خوشبختانه موافقت اصولي آن از طرف شوراي عالي گسترش دانشکده ها و دانشگاههاي علوم پزشکي سراسر کشور و وزير بهداشت صادر شده و به محض صدور مجوز ماده 23 و تخصيص اعتبار، عمليات کلنگ زني آن نيز آغاز خواهد شد و به محض تکميل تخصيص اعتبارت سفر رياست محترم جمهوري ، پروژه هاي بهداشتي و درماني نيز فعال تر خواهند شد.     
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/09