سفر جمعي از نمايندگان کميسيون آموزش و تحقيات مجلس شوراي اسلامي به شهرستان لردگان

کد خبر: 20439 تاریخ انتشار: 1397/04/28 13:09:46
نمایش: 1064
اخبار
در اين سفر که در ابتدا با بازديد از مراکز آموزش عالي شهرستان شامل دانشگاه هاي پيام نور، آزاد و علمي کاربردي و. همچنين بازديد از مدارس تخريبي شهرستان آغاز گرديد سپس در جلسه اي که به منظور بررسي و جمع بندي مشکلات فرهنگي و آموزشي شهرستان در محل فرمانداري تشکيل گرديد
در اين سفر که در ابتدا با بازديد از مراکز آموزش عالي شهرستان شامل دانشگاه هاي پيام نور، آزاد و علمي کاربردي و. همچنين بازديد از مدارس تخريبي شهرستان آغاز گرديد سپس در جلسه اي که به منظور بررسي و جمع بندي مشکلات فرهنگي و آموزشي شهرستان در محل فرمانداري تشکيل گرديد ابتدا برهان حسين پور آقائي فرماندار شهرستان لردگان گفت: شهرستان لردگان داراي 485 فضاي آموزشي که از اين تعداد 162 فضاي آموزشي غير دولتي و بقيه دولتي مي باشند که 95 فضاي آمموزشي آن تخريبي و غيرقابل استفاده مي باشند و 3 مدرسه شهرستان کانکسي مي باشند که دانش آموزان در آن هاي درس مي خوانند
وي در ادامه گفت: شهرستان لردگان داراي سه مرکز آموزش عالي پيام نور با 1200 دانشجو، علمي کاربردي با 422 دانشجو و دانشگاه آزاد با 1150 دانشجو مي باشد که نياز است به مشکلات آنها از جمله کمبود فضاهاي دانشگاه هاي شهرستان، کمبود هئيت هاي علمي،  کمبود نيرو اداري و خدماتي و  مشکلات واگذاري زمين جهت احداث دانشگاه آزاد و علمي و کاربردي مي توان اشاره نمود
در ادامه محمد خالدي نماينده مردم شهرستان لردگان در مجلس شوراي اسلامي در نشست اعضاي کميسيون تحقيقات مجلس شهرستان لردگان اظهار داشت: اعضاي اين کميسيون در سفر به اين شهرستان مشکلات مربوط به شاخص هاي علمي، تحقيقاتي و تربيتي را براي تصميم گيري در اين کميسيون دسته بندي مي کنند.
 
وي با اشاره به مشکلات آموزشي شهرستان لردگان افزود: اعضاي اين کمسيون نظرات نهايي و جمع بندي مربوط به سفر اعضاي کميسيون تحقيقات مجلس را با هدف ارتقاي کمي و کيفي شاخص هاي علمي، آموزشي و توسعه اي استان و شهرستان مورد توجه قرار مي دهند.
 
در ادامه جبار کوچکي نژاد نائب رئيس کميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به ظرفيت هاي بالاي اين شهرستان اعضاي اين کمسيون تصميم گرفتند که هم در حوزه پژوهشگري و هم در حوزه آموزش عالي خصوصاً تحصيلات تکميلي جلسه اي با حضور وزير علوم تحقيقات، آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکي و ديگر وزرا در مجلس گرفته شود تا ان شالله بتوانيم کمکي در حوزه آموزشي و دانشگاهي شهرستان لردگان داشته باشيم .
 
وي با اشاره به اينکه کمتر از 20 درصد از قانون برنامه پنجم در کشور اجرا شده گفت: اگر قانون برنامه پنجم به خوبي در کشور خصوصاً شهرستان لردگان اجرا مي شد اين شهرستان با توجه به پتانسيل هاي بسيار خوبي اهم از دانش آموز و دانشجويي که دارد در حوزه علوم عقب نمي ماند.
 
کوچکي نژاد در پايان جلسه گفت : تا جايي که امکان دارد در حوزه علوم به شهرستان لردگان کمک هاي شاياني مي کنيم .
 
مهر الله رخشاني‌ مهر معاون عمراني وزارت آموزش و پرورش و رئيس سازمان نوسازي مدارس کشور نيز در اين جلسه در خصوص نوسازي مدارس کشور گفت: طبق آمار هاي بدست آمده حدود 70 درصد از مدارس کشور تخريب، بازسازي يا مقاوم سازي شدند که الحمدالله اين روند به خوبي اتفاق افتاد و طي دو دوره برنامه 5 ساله و برنامه چهارم و پنجم حدود 70 درصد مدارس که نياز به مقاوم سازي، بازسازي و تخريب بود کارشان انجام شد و در شرايط فعلي حدود 30 درصد مدارس کشور نياز به تخريب، بازسازي و مقاوم سازي هستند .
 
وي افزود: اعتبارتي نيز اين دولت به مجلس محترم پيشنهاد کرد که مجلس نيز با نگاه مثبتي که به وزارت آموزش و پرورش و فرهنگيان محترم دارند اين اعداد را معمولاً تصويب مي کنند.
 
رخشان مهر در ادامه افزود: در قانون بودجه سال 97 نسبت به سال 96 رشد حدود 3 برابري داشته که اين عدد، عدد بسيار چشمگيري است .
 
وي بيان داشت: در سه ماه اول سال همه رديف ها را در قانون بودجه 100 درصد تخصيص گرفته ايم و به استان ها نيز ابلاغ نموده ايم و با اين اعتباري که در سه ماهه اول امسال اتفاق افتاد به نظر مي رسد که بتوانيم بيش از 7 هزار کلاس درس را در اول مهر ماه امسال تحويل دهيم .
 
گفتني است، اعضاي کميسيون تحقيقات مجلس شوراي اسلامي به منظور بررسي و دسته بندي مشکلات آموزشي و فرهنگي صبح امروز چهارشنبه 27 تيرماه 97 در شهرستان لردگان حضور داشتند.
 
در پايان جلسه روساي ادارت آموزش و پرورش شهرستان لردگان، فلارد، خانميرزا و آموزش و پرورش عشايري استان چهار محال و بختياري به مشکلات آموزشي، ورزشي و ... شهرستان و استان اشاراتي نمودند .
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08