افتتاح طرح توسعه بيمارستان شهداي لردگان

کد خبر: 20474 تاریخ انتشار: 1397/05/07 07:18:39
نمایش: 873
اخبار
برهان حسين پور آقائي فرماندار لردگان ضمن عرض خوشامدگويي به حاضرين گفت: حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي به شهرستان لردگان را به فال نيک مي گيريم و اين حضور را نشان از دغدغه مندي وزير بهداشت و نگاه ويژه ايشان به مناطق کم تر توسعه يافته مي دانيم
در ابتدا برهان حسين پور آقائي فرماندار لردگان ضمن عرض خوشامدگويي به حاضرين گفت: حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي به شهرستان لردگان را به فال نيک مي گيريم و اين حضور را نشان از دغدغه مندي وزير بهداشت و نگاه ويژه ايشان به مناطق کم تر توسعه يافته مي دانيم
وي با مقايسه وضعيت شهرستان در دو برهه زماني قبل و بعد از انقلاب گفت: قبل از انقلاب يک درمانگاه در لردگان وجود داشت با پرسنل و دکتران پاکستاني و بنگلادشي که مشکل تکلم با آنها اولين دغدغه مردم بود چه برسد به درمان شدن اما در حال حاضر و به برکت نظام مقدس جمهوري اسلامي هم بيمارستان وجود دارد و هم دکترهاي که قالبا هم زبان و هم شهري  ما هستند و ما بايد قدردان اين نعمت ها باشيم
در ادامه محمد خالدي نماينده مردم شهرستان لردگان در مجلس شوراي اسلامي گفت: نگاه جمهوري اسلامي به سمت و سوي محروميت زدايي مي باشد و حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در شهرستان لردگان نشان از اين امر دارد
وي گفت: با افتتاح طرح توسعه بيمارستان شهداي لردگان حجم بسيار بالاي از مراجعات شهروندان ما به شهرها و استان هاي ديگر کاسته مي شود و اميد با تجهيز کامل بيمارستان به بخش هاي مختلف جلوي سفرهاي هزينه بر و حادثه افرين شهروندان گرفرفته شود
در ادامه  سيدحسن قاضي زاده هاشمي وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشکي طي سفر به شهرستان لردگان بعد از افتتاحيه طرح توسعه بيمارستان شهداي اين شهرستان گفت: خوشبختانه امروز طرح توسعه بيمارستان ۱۶۰ تخت خوابي شهداي لردگان به متراژ ۷۰۰۰ متر مربع با هزينه ساخت ۱۵۰ ميليارد ريال و هزينه تجهزيات ۲۹ ميلارد ريالي در سه طبقه و ۶ بخش افتتاح شد .

وي افزود: هم اکنون ۶ بخش شامل: CCU، اعصاب و روان، داخلي زنان، جراحي زنان، اطفال، چشم و ENT و پيش بني مکان آب درماني و فيزيوتراپي هم اکنون فعال هستند و فعالت خود را تقريباً از ارديبهشت امسال ادامه دادند که تقريباً همه ي امکاناتي که در اين بخش ها نياز بود فراهم شد و ان شاالله دستگاه ها و امکاناتي که نياز باشد در آينده براي اين بيمارستان تجهيز خواهد شد .

دکتر هاشمي در ادامه گفت: با توجه به جمعيت بالاي ۲۵۰ هزار نفري شهرستان لردگان براي آنژيوگرافي و MRI حتما اقداماتي صورت خواهد گرفت تا تجهيزات لازم براي اين شهرستان نيز فراهم شود .

وزير بهداشت و درمان به پروژه هاي افتتاحي در شهر کرد مرکز استان چهار محال و بختياري نيز اشاره کرد و گفت: علاوه بر افتتاح پروژه ارژانس هوايي بخش الحاقي بيمارستان آيت الله کاشاني به بهره برداري رسيد .

قاضي زاده در ادامه بيان داشت: اگر بيمارستان ۲۲۰ تخت خوابي بروجن در پايان امسال به بهره برداري برسد به نظر مي رسد تعداد تخت ما در اين استان تقريباً به سمت استاندارد ملي نزديک مي شود .

وزير بهداشت و درمان در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص ادعاي آمريکا که گفته دارو و تجهيزات تحريم نمي شوند، چه تمهيداتي در اين زمينه گرفته ايد؟ گفت: قطعاً حرف آمريکا در اين خصوص دروغ است همانطور که در سال هاي ۹۰ و ۹۱ اين تجربه را داشته ايم و معتقديم که بايد به حادترين حالت فکر بکنيم بخصوص در حوزه اي که با جان مردم سرکار داريم .

و ي ادامه داد، بر همين اساس وزا، معاون اول رييس جمهور و ... با هوشياري کامل برنامه را به خوبي مديريت مي کنند و همه ي تلاش ما اين است که مردم احساس درد و رنج از اين بابت نکنند .

وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشکي با اشاره به قيمت هاي واقعي دارو و اينکه آيا قيمت دارو افزايش پيدا مي کند يا نه؟ گفت: همه ما بايد واقع بينانه پيش برويم بالاخره امسال تورم نسبت به سال هاي گذشته متفاوت تر است و حقوق و دستمزد تغيير کرده، به طور معمول هر سال درصدي به قيمت دارو اضافه مي شود و امسال نيز ۵ درصد به خدمات درماني، پزشکي دولت اضافه کرده که شوراي عالي بيمه طي تصميماتي که گرفته قرار شد اين ۵ درصد به دارو و تجهزيرات و لوازم آزمايشگاهي اختصاص يابد که بنابراين ۹ درصد به قيمت داروها اضافه مي شود.

دکتر هاشمي در خصوص نظارت بر قيمت هاي دارو گفت: بعضي از داروها هيچ افزايش قيمتي ندارند و برخي ديگر ممکن است تا ۱۵ درصد افزايش قيمت پيدا کنند .

وي در پايان بيان داشت: در جاهايي که دولت در نظارت قيمت دارو کوتاهي مي کند خود مردم مي توانند قيمت ها را از طريق سايت و يا هم موبايل مي توانند با هولوگرامي که روي دارو وجود دارد کنترل نمايند و تخلفات داروخانه ها را به شماره ۱۹۰ اطلاع دهند .

گفتني است؛ ده ها پروژه ديگر شامل پايگاه اورژانش ۱۱۵ لردگان، خانه بهداشت کلواري، خانه بهداشت کرتکل، خانه بهداشت سونک، شاه نجف و ... به صورت همزمان توسط وزير بهداشت و درمان صبح امروز در محل بيمارستان شهداي لردگان افتتاح شد .
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08