افتتاح نخستين مرکز جامع خدمات اجتماعي در روستاي چنارمحمودي

کد خبر: 53007 تاریخ انتشار: 1398/09/08 09:47:50
نمایش: 649
اخبار
با حضور دکتر مجيد رضازاده معاون توسعه پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي کشور، فرماندار وامام جمعه شهرستان لردگان ،مدير کل بهزيستي استان وجمعي از معاونين ومديران کل استان ومسئولين محلي ومردم روستاي چنار محمودي نخستين مرکز جامع سلامت خدمات اجتماعي روستاي چنار محمودي مورد بهره برداري قرار گرفت

با حضور دکتر مجيد رضازاده معاون توسعه پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي کشور، فرماندار وامام جمعه شهرستان لردگان ،مدير کل بهزيستي استان وجمعي از معاونين ومديران کل استان ومسئولين محلي ومردم روستاي چنار محمودي نخستين مرکز  جامع سلامت خدمات اجتماعي روستاي چنار محمودي مورد بهره برداري قرار گرفت .
معاون توسعه پيشگيري و درمان سازمان بهزيستي کشور در آيين آغاز به کار نخستين مرکز جامع خدمات اجتماعي استان در روستاي چنار محمودي شهرستان لردگان گفت: سازمان بهزيستي به عنوان دستگاه متولي خدمات اجتماعي به آسيب‌ديدگان در ارائه خدمات مشاوره و حمايت‌هاي اجتماعي به اين قشر فعاليت مي‌کند.
 
مجيد رضازاده معاون توسعه پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي کشور در سفر به چهارمحال و بختياري- شهرستان لردگان با تأکيد بر اينکه سازمان بهزيستي متولي سلامت اجتماعي در کشور است اظهار داشت: در حوزه بيماري ايدز در روستاي چنار محمودي شهرستان لردگان حمايت اجتماعي از مبتلايان و جامعه هدف بهزيستي و افراد درمعرض خطربه عهده سازمان بهزيستي است.                                                   

وي اظهارداشت: در حوزه ايدز بايد در سه بخش اطلاع رساني، پيشگيري و مراقبت فعاليت انجام شود.

رضازاده تاکيد داشت: در حوزه آموزش در کشور در حوزه مقابله و پيشگيري و همچنين درمان بيماري ايدز جاي کار بسيارزياداست.                                   
معاون توسعه پيشگيري و درمان سازمان بهزيستي کشور با تاکيد براينکه حمايت اجتماعي از مبتلايان برعهده دستگاه‌هاي اجتماعي، بهزيستي، وزارت رفاه و کميته امداد و دستگاه‌هاي حمايتي است، تصريح کرد: سازمان بهزيستي به عنوان دستگاه متولي خدمات اجتماعي به آسيب‌ديدگان در ارائه خدمات مشاوره و حمايت‌هاي اجتماعي به اين قشر فعاليت مي‌کند.                                                                                
وي به راه‌اندازي کارزار رسانه‌اي براي پيشگيري و ارائه آموزش و فرهنگ‌سازي در حوزه پيشگيري از ايدز در کشور تاکيد کرد و گفت: بايد مسئله بيماري ايدز از يک مسئله امنيتي به يک مسئله اجتماعي تبديل شود تا بتوان در حوزه مبارزه و پيشگيري ايدز گام‌هاي موثر برداشت.                                                         
وي با اشاره به مصوبه اخير نهاد رياست جمهوري در خصوص حمايت از مبتلايان ويروس ايدز در روستاي چنار محمودي شهرستان لردگان، افزود: برقراري مستمري بيکاري مبتلايان و خريد تضميني محصولات کشاورزي از خواسته مردم  و مبتلايان است که تصويب شده است.                                                        
رضا زاده خاطرنشان کرد: پرداخت هزينه مستقيم و غير مستقيم اين بيماري به مبتلايان از سوي وزارت بهداشت،استقرار يک مرکز درماني و يک ون آمبولانس و حمايت رواني و مشاوره به جامعه هدف از مصوبات ديگر در راستاي حمايت است.                                                                                    
وي افزود: بيماري HIV قابل انتقال از فعاليت‌هاي اجتماعي و روزمره نيست و مبتلايان مي‌توانند به راحتي با افراد ارتباط اجتماعي برقرار کنند.
رضا زاده با تأکيد بر اينکه دارو، درمان و تشخيص بر عهده وزارت بهداشت و خدمات مشاوره اجتماعي بر عهده بهزيستي است افزود: فرهنگ سازي در حوزه پيشگيري از اين بيماري يک اولويت است.                                   
رضا زاده ادامه داد: بيماري ايدز بيماري است که علامت ندارد و افرادي که ريسک بيماري دارند از جمله تزريق، رفتار پرخطر يا جراحي که نياز به تزريق خون داشته باشد بايد براي تست HIV مراجعه کنند
معصومه محمدي مديرکل بهزيستي استان چهارمحال و بختياري در جمع خبرنگاران گفت: نخستين مرکز جامع خدمات اجتماعي چهارمحال وبختياري در روستاي چنار محمودي با حضور معاون توسعه پيشگيري  و درمان سازمان بهزيستي کشور افتتاح شد.
مديرکل بهزيستي چهارمحال و بختياري افزود: اين مرکز به‌منظور ارائه خدمات روان‌شناختي، مشاوره‌اي و مددکاري به مردم شهرستان لردگان راه‌اندازي شده است.
وي ادامه داد: در مرکز جامع خدمات اجتماعي تيم‌هاي مداخله در بحران به‌منظور آگاه‌سازي، انجام اقدامات پيشگيرانه و کمک به تغيير ديدگاه نسبت به  منطقه تشکيل مي‌شود.
محمدي عنوان کرد: در اين مرکز تيم‌هاي مددکاري، مرکز مشاوره و روان‌شناختي و پايگاه استقرار تيم محب (مداخله در بحران ) فعال شده است.
مديرکل بهزيستي چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: در حال حاضر 78 مرکز مشاوره در سطح استان فعال اس
 
 
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/11