يادواره سرداران ،فرماندهان و 286شهيد شهرستانهاي لردگان و خانميرزا در مصلي اولي الامرشهرلردگان بر گزار شد .

کد خبر: 156836 تاریخ انتشار: 1400/08/13
نمایش: 308
اخبار
ابتدا نماينده مردم شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي گفت: ۱۲ آبان‌ماه در تقويم رسمي جمهوري اسلامي ايران به‌نام روز کاروان پياده لردگان و خانميرزا نام‌گذاري شود.

 

حسين باميري شامگاه چهارشنبه در يادواره سرداران، فرماندهان و ۲۸۶ شهيد شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا تاکيد کرد: يکي از درخواست هاي به حق مردم شهرستان لردگان ثبت ۱۲ آبان روز کاروان پياده لردگان در سالنامه رسمي و ديگري پياده روي مردم اين ديار براي ديدار با مقام معظم رهبري و ايجاد يک حماسه ملي ديگر همانند آنچه کاروان پياده در سال ۶۵ انجام دادند
وي افزود: کاروان پياده لردگان و خانميرزا در سال ۱۳۶۵ در قالب سه گروهان و يک گردان عازم خط مقدم جبهه‌هاي حق عليه باطل شدند .
باميري تصريح کرد: رجزخواني رزمندگان ايران، چهارمحال و بختياري و شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در دوران دفاع مقدس لرزه بر اندام صدام، رژيم بعث و استکبارجهاني انداخت.
وي گفت: سرداران بزرگي از خطه چهارمحال و بختياري و شهرستان لردگان وجود دارد همانند سردار شهيد الياس ارجمند که براي حراست از  اين مملکت امام زماني مجاهدت هاي فراواني کردند.
​​​​​​​ 
نماينده مردم شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي گفت: ۱۲ آبان‌ماه در تقويم رسمي جمهوري اسلامي ايران به‌نام روز کاروان پياده لردگان و خانميرزا نام‌گذاري شود.
وي با اشاره به تقديم ۲۸۶ شهيد از شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا يادآور شد: از اين تعداد ۲۰۹ شهيد مختص شهرستان لردگان و ۷۷ شهيد مربوط به شهرستان خانميرزا است.
رييس مجمع نمايندگان چهارمحال و بختياري با اشاره به بصيرت و معرفت شهيدان در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: شهيدان براي حضور در جبهه‌هاي حق عليه باطل به فرمان بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران لبيک گفتند و با رشادت‌هاي خود افتخارآفريني کردند.
وي گفت: چهار هزار رزمنده دوران دفاع مقدس در شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا وجود دارد.
 در ادامه مراسم  :سيد اميرحسين قاضي‌زاده هاشمي معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران کشورکه درشامگاه چهارشنبه در يادواره سرداران، فرماندهان و ۲۸۶ شهيد شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا حضور يافت تاکيد کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران ، روز چهارشنبه مزاحمت نيروهاي آمريکايي براي نفتکش ايراني در آب‌هاي درياي عمان را به کام دشمنان تلخ کرد. نيروهاي آمريکايي در اين برنامه قصد خودنمايي و نشان دادن توان خود به جمهوري اسلامي ايران را داشتند که با اقدام قوي و شجاعانه سپاه پاسداران، توطئه آنها خنثي شد.
معاون رييس جمهوري روزگار کنوني را دوران جنگ اراده‌ها دانست و افزود: ملت بصير و مقاوم ايران از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاکنون در برابر دشمنان ايستادگي کرده است.
قاضي‌زاده هاشمي تصريح کرد: آن‌طور که لياقت جامعه ايثارگري در کشور بوده امکان خدمات‌رساني وجود نداشته و اميد است در دولت سيزدهم براي دفاع از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي توجه جدي‌تري به موضوع ايثار و شهادت در عرصه‌هاي مختلف شود که مسائل مرتبط با مسکن و اشتغال در اولويت آن قرار دارد.
پيگيري رفع مشکلات خانواده ايثارگران در دولت سيزدهم
وي تبديل وضعيت ايثارگران و فرزندان آنان در دستگاه‌هاي اجرايي را يک قانون دانست و يادآور شد: در اين راستا برخي دستگاه‌هاي اجرايي کوتاهي کرده‌اند اما وظيفه دارند اين قانون را اجرا کنند که البته مجلس شوراي اسلامي در اين مسير از دولت پشتيباني مي‌کند.
معاون رييس‌جمهوري و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران اظهار داشت: سلام مردم چهارمحال و بختياري و شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا را به رييس‌جمهوري مي‌رسانم و اميدوارم در سال‌هاي پيش‌رو مشکلات جامعه ايثارگران کاسته شود.
وي با اشاره به شجاعت رزمندگان ايراني در دوران دفاع مقدس گفت: در جنگ تحميلي رزمندگان ايران از افزون‌بر ۳۰ کشور اسير گرفته شد.
قاضي‌زاده هاشمي تاکيد کرد: در جنگ تحميلي کشورهاي مختلف به رژيم صدام در عراق انواع سلاح، مواد شيميايي، هواپيما، سرباز و پول کمک کردند.
وي دفاع مقدس را يک جنگ بين‌المللي عليه جمهوري اسلامي ايران دانست و افزود: وقتي موازنه جنگ تغيير کرد و آثار شکست همه‌جانبه در لشکر بعث عراق مشخص شد، استراتژي دشمن در عرصه تبليغاتي و عملياتي عوض شد.
معاون رييس‌جمهوري و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران  تصريح کرد: در اين دوران رزمندگان ايراني از جمله رزمندگان شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در قالب کاروان پياده و پذيرفتن سختي راه، با حضور در خط مقدم جبهه‌هاي حق عليه باطل، عزم خود را براي دفاع از دشمنان دين خدا و جمهوري اسلامي، مکتب و پيروي از امام خميني (ره) ثابت کردند.
قاضي‌زاده هاشمي يادآور شد: در دوران دفاع مقدس قدرت اراده باعث شد ملت ايران در برابر دنيا سربلند شود.
وي اظهار داشت: دشمنان جمهوري اسلامي در 4 دهه گذشته، دست از دشمني عليه ايران برنداشته‌اند و در عرصه‌هاي اقتصادي، امنيتي، سياسي، فرهنگي و بخش‌هاي ديگر مزاحمت‌هايي براي کشور ايجاد کرده‌اند که البته نتوانستند در برابر اراده مردم ايران موفق شوند.
معاون رييس‌جمهوري و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران کشور.در بدو ورود به شهرستان لردگان با اداي احترام به مقام والاي شهدا  لردگان، وحضور در هشتمين يادواره شهداي سرداران، فرماندهان و ۲۸۶ شهيد شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا از خانواده سردار شهيد الياس ارجمند و جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس شيروان ولي زاده سرکشي وحضور پيدا کردند
 
 
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/11