جلسه کاري بررسي مشکلات امور مالياتي شهرستان لردگان با حضور مديرکل امور مالياتي استان برگزار شد.

کد خبر: 179439 تاریخ انتشار: 1401/08/01
نمایش: 194
اخبار
با حضور رضا باباميري فرماندار شهرستان لردگان ، حميدرضا منتظري مديرکل امور مالياتي استان و کارشناسان آن اداره کل و مدير شهرستاني امور مالياتي ، جلسه کاري بررسي مشکلات امور مالياتي شهرستان لردگان در محل دفتر فرماندار تشکيل گرديد.
با حضور رضا باباميري فرماندار شهرستان لردگان ، حميدرضا منتظري مديرکل امور مالياتي استان و کارشناسان آن اداره کل و مدير شهرستاني امور مالياتي ، جلسه کاري بررسي مشکلات امور مالياتي شهرستان لردگان در محل دفتر فرماندار تشکيل گرديد.
رضا باباميري در اين جلسه گفت : ارزش افزوده هر استان متعلق به همان استان است و استان ما نسبت به استانهاي تهران ، اصفهان ، فارس ، خراسان و ... ، استان فقيري محسوب مي باشد لذا ارزش افزوده هايي که به حساب روستاهاي استان واريز مي شود در مقابله با مبالغي که به حساب روستاهاي استان مثلاً تهران واريز مي شود بسيار ناچيز است.
در ادامه حميدرضا منتظري مديرکل امور مالياتي استان گفت : امروز توفيقي بود در خدمت جناب آقاي باباميري فرماندار محترم شهرستان لردگان بوديم . بنا بدستور استاندار محترم ، ماهانه حداقل يک يا دوبار از ادارات امور مالياتي شهرستانها بازديد و به مشکلات و درد دل هاي مردم عزيز شهرستان گوش ميکنيم و نسبت به حل نارسايي‌ها با حضور در ميدان و از نزديک در خدمت مردم محترم و فهيم شهرستان هستيم.
ايشان در ادامه افزود : امروز نيز گزارش اجمالي از رويکرد تحول گرايانه سازمان امور مالياتي مبتني بر هوشمندسازي نظام مالياتي با رويکرد عدالت محوري داشتيم. ما بيش از آنکه به درآمدهاي مالياتي توجه داشته باشيم به خدمت به مردم و تامين درآمدهاي مالياتي از طريق داده ها و بانک‌هاي اطلاعاتي قوي و نسبت به موديان خاصي متمرکز هستيم. حميد رضا منتظري همچنين گفت : علاوه بر اينکه اداره کل نسبت به تامين درآمدهاي عمومي استان نقش قابل توجهي دارد و بيش از در واقع ۹۷ درصد درآمدهاي عمومي استان از منبع درآمدهاي مالياتي استان وصول شده است منتها رويکرد عدالت محوري براي ما فرض است.
مديرکل امور مالياتي استان نيز افزود : گزارشي در حضور فرماندار محترم از وضعيت تحقق درآمدهاي مالياتي در ۷ ماهه نخست امسال ارائه داديم و همچنين بعد ديگر در واقع نقش ادارات کل امور مالياتي در وصول عوارض و متعاقب آن توزيع عوارض بين شهرداري‌ها ، دهياري‌ها ، روستاهاي فاقد دهياري و نقاط عشايري بوده که در راستاي قانون و بر اساس جمعيت و ضريب شهري و روستايي مي باشد.
وي در پايان گفت : در ۷ ماهه نخست امسال مبلغ ۳۲۰ ميليارد ريال عوارض ارزش افزوده به شهرستان لردگان تعلق گرفت که نسبت به سال گذشته رشد تقريباً دو برابري داشته که در نيمه دوم سال هم با توجه به اينکه پيش‌بيني مي کنيم که وصول درآمدهاي مالياتي در بخش عوارض و پرداختي هم رشد قابل توجهي داشته باشد. از صحبت هاي  آقاي باباميري در معرفي شهرستان و قابليت‌هاي آن استفاده کرديم و نسبت به برش شهرستاني که در امور مالياتي هست و همچنين ارتقاء سطح اداره امور مالياتي شهرستان لردگان قدم هاي موثري را برخواهيم داشت.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/11