آئين کلنگ زني طرح جهاد آبرساني شرب به مجتمع آتشگاه لردگان مشتمل بر 53 روستاي بخش هاي رودشت و مرکزي لردگان و شهر سردشت

کد خبر: 179852 تاریخ انتشار: 1401/09/19
نمایش: 190
اخبار
با حضور معاون هماهنگي امور عمراني استانداري ، فرماندار شهرستان لردگان، نماينده مردم شهرستانهاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي ، امام جمعه لردگان ،سردار استيکي ،سردار اکبري ،سردار حسن زاده وجمعي از فرماندهان و مسئولين قرارگاه منطقه اي سيد الشهداء (ع) نيروي زميني سپاه و تيپ 44 قمر بني هاشم (ع) ،مدير عامل شرکت آبفاي استان ، بخشدار رودشت و تعدادي از مسئولين شهرستان لردگان و استان ، آئين کلنگ زني آبرساني به 53 روستا در بخش رودشت و بخش مرکزي لردگان زده شد و رسماً قرارگاه سازندگي و محروميت زدايي نيروي زميني سپاه کار اين پروژه بزرگ را آغاز نموده است.
با حضور معاون هماهنگي امور عمراني استانداري ، فرماندار شهرستان لردگان، نماينده مردم شهرستانهاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي ، امام جمعه لردگان ،سردار استيکي ،سردار اکبري ،سردار حسن زاده وجمعي از فرماندهان و مسئولين قرارگاه منطقه اي سيد الشهداء (ع) نيروي زميني سپاه و تيپ 44 قمر بني هاشم (ع) ،مدير عامل شرکت آبفاي استان ، بخشدار رودشت و تعدادي از مسئولين شهرستان لردگان و استان ، آئين کلنگ زني آبرساني به 53 روستا در بخش رودشت و بخش مرکزي لردگان زده شد و رسماً قرارگاه سازندگي و محروميت زدايي نيروي زميني سپاه کار اين پروژه بزرگ را آغاز نموده است.
ابتدا رضا باباميري فرماندار شهرستان لردگان گفت : در دولت انقلابي آيت الله رئيسي کارهاي بزرگي در اين شهرستان شروع شده و در حال اجراست که مهمترين آنها همين پروژه آبرساني به 53 روستاي بخش رودشت و مرکزي لردگان است که توسط قرارگاه سازندگي و محروميت زدايي نيروي زميني سپاه به عنوان پيمانکاران در حال اجراست .
در ادامه معاون هماهنگي امور عمراني استانداري گفت : بنده به نمايندگي از استاندار محترم خدمت مردم عزيز رسيدم و سلام ايشان را خدمت شما عرضه بدارم .تشکر ويژه دارم از همه عزيزاني که در به نتيجه رسيدن اين پروژه تلاش کردند .
ايشان در ادامه به عملکرد دولت در شهرستانهاي لردگان و خانميرزا اشاره کرد و گفت : در بحث آب سد شهداي چشمه علي به شهرستان خانميرزا و همچنين بحث آب کره بس به دشت خانميرزا هم مراحل انتهايي آن دارد انجام مي شود . جاده بزرگ چهار خطه لردگان به خوزستان که عزيزان قرارگاه خاتم الانبيا زحمت آن را کشيده است. بحث نهضت ملي شهر آلوني که بزرگترين کلنگ زني تاريخ نهضت ملي مسکن استان است بالغ بر 195 هکتار هم براي مجتمع ادارات و هم نهضت ملي مسکن که پيش بيني ما اين است که تا 50 سال آينده ،ديگر براي ادارات و مسکن مردم ، زمين نياز نداشته باشيم بحث سد خرسان سه و بحث انتقال آب از اين سد بعد چندين سال آغاز شده و در اين پروژه قرار است قرارگاه خاتم الا انبيا به کمک بيايند و اين پروژه را به اتمام برسانند و نهايتاً اين پروژه (آبرساني به 53 روستا در بخش رودشت و مرکزي لردگان ) در سفر رياست محترم جمهوري 13 ميليارد تومان اعتبار براي آن درنظر گرفته شده و با کمک نماينده محترم و سردار حسن زاده عزيز انشا الله مابقي اعتبار آن را هم تامين خواهيم کرد.
حيدري در ادامه گفت : در جاهايي که آب در اطراف آن وجود دارد آبرساني با تانکر سيار معنايي ندارد اين پروژه در گذشته از نظر مطالعاتي کارهاي آن انجام شده بود اما از لحاظ تامين اعتبار مشکل داشته که الحمدلله با پيگيريهايي که صورت گرفته اين مشکل هم حل شده که اميدواريم دراين دو سالي که قرارداد منعقد شده قرارگاه امام حسن مجتبي (ع) اين پروژه را به اتمام برساند و هر پروژه اي که در اين دولت زده شود قول ميدهيم که آن پروژه به بهره برداري برسد .
نماينده مردم شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به خشکسالي‌هاي اخير گفت: چهار هزار و ۲۰۰ ميليارد ريال براي آبرساني پايدار به بخش رودشت شهرستان لردگان اختصاص داده شد.
حسين باميري روز پنجشنبه در آيين آغاز عمليات اجرايي آبرساني پايدار به ۵۳ روستاي بخش رودشت شهرستان لردگان تا شهر لردگان تاکيد کرد : اين مبلغ از محل اعتبارات ملي با عنوان "جهاد آبرساني" به مناطق روستايي اختصاص پيدا کرد.
وي با اشاره به بحران آبي در سراسر کشور از سال‌ها و دهه‌هاي گذشته افزود: به موازات مردم کشور اهالي مناطق مختلف چهارمحال و بختياري هم با مشکل تنش آبي مواجه شده‌اند.
باميري به آبرساني سيار با تانکر به ۱۵۶ روستا در شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا اشاره و تصريح کرد: در نشست‌هاي مجمع نمايندگان و استاندار چهارمحال و بختياري با وزير نيرو، اهميت تخصيص و تأمين منابع آب در بخش‌هاي مختلف تشريح، بررسي و تبيين شد.
وي يادآور شد : در همين راستا وزير نيرو به‌ همراه مسئولان ارشد چهارمحال و بختياري و نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي به ‌صورت ميداني و هوايي از سد خرسان۳، آتشگاه لردگان و ظرفيت‌هاي آبي مناطق شهري و روستايي شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا بازديد کرد.
نماينده مردم شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي به کافي نبودن اعتبارات تملک دارايي‌هاي استاني براي نيازهاي آبي روستاها اظهار داشت : به ‌همين منظور بهره‌مندي از منابع اعتباري ملي در دستور کار قرار گرفت.
وي گفت : در راستاي رفع مشکلات آب‌رساني به مناطق مختلف کشور و با پيگيري‌هايي از طريق کميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي اعتبارات ملي با عنوان "جهاد آبرساني" به مناطق روستايي مشخص و در مجلس يازدهم تصويب و به وزارت نيرو ابلاغ شد.
باميري تاکيد کرد : به‌همين منظور با اختصاص اعتبار به طرح بخش رودشت شهرستان لردگان تا شهر لردگان، قرارگاه امام حسن مجتبي (ع) به‌عنوان پيمانکار مشخص شد و کار خود را آغاز کرد.
وي افزود: با اجراي اين طرح آب آشاميدني پايدار از آتشگاه شهرستان لردگان به ۵۳ روستاي بخش رودشت، بخش مرکزي شهرستان لردگان و شهر سردشت تأمين خواهد شد.
نماينده مردم شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي به اختصاص ۳۰۰ ميليارد ريال اعتبار ديگر براي آبرساني به مناطق مختلف اين شهرستان‌ها اشاره و تصريح کرد: از اين مبلغ ۲۲۰ ميليارد ريال براي شهرستان لردگان و ۸۰۰ ميليارد ريال براي شهرستان خانميرزا بوده است.
وي يادآور شد: از اين مبلغ در شهرستان لردگان ۱۱۰ ميليارد ريال براي آبرساني به منطقه اوره و بارز، ۷۰ ميليارد ريال به منظور آبرساني به منطقه ريگ و ۴۰ ميليارد ريال به‌منظور آبرساني به شيرمرد بخش فلارد اختصاص داده شد.
باميري اظهار داشت: همچنين ۸۰۰ ميليارد ريال اختصاص اعتبار آبرساني شهرستان خانميرزا از محل اعتبارات محروميت‌زدايي سال ۱۴۰۰ بوده است.
در ادامه احمدرضا محمدي مديرعامل شرکت آبفاي استان گفت : طرح جهاد آبرساني شرب به مجتمع آتشگاه لردگان مشتمل بر 53 روستاي بخش هاي رودشت و مرکزي لردگان و شهر سردشت کلنگ زني شد که براي تکميل نمودن اين طرح ، اعتباري معادل 4200 ميليارد ريال نياز است که مراحل انجام اين طرح به شرح ذيل است :
طرح جهاد آبرساني شرب به مجتمع آتشگاه لردگان مشتمل بر 53 روستاي بخش هاي رودشت و مرکزي لردگان و شهر سردشت
رديف اقلام اجرايي پروژه حجم عمليات
1 اجراي خطوط انتقال 43000 متر
2 شبکه توزيع آب 105000 متر
3 احداث ايستگاه پمپاژ 8 واحد
4 احداث مخزن 5000 متر مکعبي 1 باب
5 احداث مخزن 1000 متر مکعبي 2 باب
6 احداث مخزن 500 متر مکعبي 6 باب
7 احداث مخزن 200 متر مکعبي 3 باب
8 احداث مخزن 100 متر مکعبي 2 باب
9 احداث مخزن 50 متر مکعبي 11 باب
10 احداث تصفيه خانه آب 1 واحد
11 اجراي شبکه برق 30 کيلومتر
12 حصارکشي با ديوار پيش ساخته 6500 متر مربع
اعتبار مورد نياز جهت تکميل طرح : 4200 ميليارد ريال

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/11