جلسه ستاد پيشگيري ، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران شهرستان لردگان تشکيل شد.

کد خبر: 154420 تاریخ انتشار: 1399/06/17 08:29:06
نمایش: 441
اخبار
جلسه ستاد پيشگيري ، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران شهرستان لردگان با حضور ملک محمد قربان پور فرماندار شهرستان لردگان و ساير اعضاء مرتبط در سالن جلسات فرمانداري شهرستان تشکيل شد.
جلسه ستاد پيشگيري ، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران شهرستان لردگان با حضور ملک محمد قربان پور فرماندار شهرستان لردگان و ساير اعضاء مرتبط در سالن جلسات فرمانداري شهرستان تشکيل شد.
ملک محمد قربان پور فرماندار شهرستا ن لردگان در اين جلسه گفت : شاخص هاي برنامه هاي مطرح شده در اين جلسه موارد ذيل مي باشد:
  • تخليه و پاکسازي فوري نخاله هاي موجود در مسيل ها و رودخانه هاي فصلي درون و برون شهري، همچنين مجاري دفع آب و فاضلاب درون شهري و روستايي ( کانال ها، پل ها و ...) از شاخه و تنه درختان و ... قبل از فصل بارندگي
  • لايروبي تمامي کانال هاي دفع آب هاي سطحي ، دهانه پل هاي درون و برون شهري جهت پيشگيري از آبگرفتگي معابر عمومي
  • هرس درختان معابر سطح شهرها و روستاها جهت جلوگيري از قطع خطوط گاز،برق،آب و مخابرات در زمان بارندگي و وقوع طوفان
  • توجه جدي به اخطاريه ها و اطلاعيه هاي هواشناسي و اطلاع رساني به شهروندان و همچنين اتخاذ تدابير و تمهيدات لازم براي مقابله اصولي با جاري شدن سيل و خطر طغيان رودخانه هاي فصلي
  • آماده بکار نمودن کليه دستگاهها ، ماشين آلات و تجهيزان نظير ژنراتور برق، پمپ هاي تخليه آب ، لجن کش و ...
وي در ادامه افزود : در اين جلسه مقرر شد کليه شهرداران ، بخشداران و دهياران نسبت به لايروبي مسيل هايي که در محدوده شهر وجود دارد با توجه به شروع فصل بارندگي و بارندگي هايي که در پيش خواهيم داشت اقدام نمايند در عين حال مديريت منابع آب نسبت به مديريت مسيل ها ، با توجه به اينکه مسيل ها کاملاً در اختيار آب منطقه اي هست اقدام نمايند، اولويت بندي لازم را در خصوص ميزان خطر پذيري مسيل ها چه در خارج از محدوده شهرها و روستاها و چه در داخل محدوده شهرها و روستاها انجام بدهند که جزئيات آن را در کميته حفاظت منابع آب مورد بررسي قرار مي دهيم.
فرماندار شهرستا ن لردگان گفت : مورد بعدي ، گزارش هواشناسي در خصوص بروز بارندگي در سطح شهرستان و مناطق مختلف شهرستان بود .
وي در پايان گفت : مورد بعدي که در اين جلسه مورد بحث و بررسي قرار گرفت ، گزارش عملکرد منابع طبيعي شهرستان در خصوص مهار آتش سوزي جنگل ها بود خوشبختانه موارد بسيار معدودي داشتيم در عين حال به کمک تشکل هاي مردم نهاد ، سمن ها و همياران طبيعتي که در سطح شهرستان وجود داشت در اسرع وقت آتش سوزي ها مهار شد و در تابستان امسال در حال حاضر مورد خاصي که وسعت زيادي داشته باشد نداشتيم و درعين حال گروه هاي مختلف ما به شهرستان هاي همجوار نيز توانستند کمک هاي شايان توجهي انجام دهند.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/09