جلسه بررسي مشکلات بخش کشاورزي و منابع طبيعي در شهرستان لردگان تشکيل شد.

کد خبر: 154551 تاریخ انتشار: 1399/07/10
نمایش: 488
اخبار
جلسه بررسي مشکلات بخش کشاورزي و منابع طبيعي با حضور ملک محمد قربان پور فرماندار شهرستان لردگان،عطا الله ابراهيمي رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان، سيد اسماعيل صالحي مدير کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان در فرمانداري لردگان تشکيل شد.
جلسه بررسي مشکلات بخش کشاورزي و منابع طبيعي با حضور ملک محمد قربان پور فرماندار شهرستان لردگان،عطا الله ابراهيمي رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان، سيد اسماعيل صالحي مدير کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان در فرمانداري لردگان تشکيل شد.
ملک محمد قربان پور فرماندار شهرستان لردگان در اين جلسه گفت : مسائل و مشکلات بخش کشارزوي شهرستان در 3 بخش مي باشد : 1- مشکلات شهر لردگان از جمله بحث زمين آرامستان،با توجه به پيگيري هاي چندين ساله تاکنون نتيجه اي حاصل نشد و2-  زمين ميدان ميوه و تره بار شهر لردگان که تاکنون بلاتکليف و عمده سد معبر ما در سطح شهر ، ميوه فروشان مي باشند.
3- خروجي آبهاي کشاورزي چشمه برم لردگان (جوي هاي آب کشاورزي) که بعضاً مسدود شدند و متولي مشخصي ندارند
وي در ادامه افزود : مسائل و مشکلاتي هم در 4 بخش شهرستان لردگان در حوزه آب کشاورزي و منابع طبيعي داريم که اميدواريم با سفر رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان و کارشناسان مربوطه و همچنين مدير کل محترم منابع طبيعي و آبخيزداري استان اين مشکلات برطرف گردد.
در ادامه جلسه اعضاي شوراي شهر و سرپرست شهرداري لردگان،مشکلات زمين ميدان ميوه و تره بار و آرامستان شهر لردگان و ديگر مشکلات را مطرح نمودند
سپس دکتر عطا الله ابراهيمي رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان گفت : با توجه به پتانسيل هاي زيادي که شهرستان لردگان در زمينه کشاورزي دارد و داراي باغات ميوه زيادي مي باشد همچنين در خصوص طرحهاي آبياري قطره اي جهت اراضي کشاورزي و کاشت درختان هم ما استقبال مي کنيم و هيچ محدوديتي در اين زمينه وجود ندارد.
در ادامه سيد اسماعيل صالحي مدير کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان گفت : مباحثي در حوزه منابع طبيعي در اين جلسه مطرح شد بحث ضريب حفاظتي در مراتع جنگلي که هم دغدغه فرماندار محترم شهرستان و هم اداره منابع طبيعي شهرستان و استان بوده و بر اين اساس طرحي داريم که آنهايي که داراي پروانه چراي دام  مي باشند تا سال 1400 به اداره منابع طبيعي شهرستان مراجعه نمايند و نسبت به بازنگري طرح هايشان اقدام کنند.
وي در ادامه افزود: طرح توسعه جنگلداري اقتصادي در عرصه هاي منابع طبيعي با 10 گونه سازگار با گونه هاي جنگلي در سطح شهرستان لردگان را به جديت دنبال مي کنيم و همچنين بحث طرحهاي توسعه آبخيزداري که ان شاء الله با برنامه هايي که اين اداره کل در سطح شهرستان دارد اين طرح ها را دنبال کنيم و به نتيجه برسانيم.   
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/11