وزير نيرو از سد خرسان۳ در چهارمحال و بختياري ديدن کرد

کد خبر: 156887 تاریخ انتشار: 1400/08/22 14:11:55
نمایش: 303
اخبار
وزير نيرو روز شنبه در سفر يک روزه خود به استان چهارمحال و بختياري از سد خرسان۳ واقع در شهرستان لردگان اين استان ديدن و روند اجرايي اين طرح را از نزديک بررسي کرد.

 

وزير نيرو روز شنبه در سفر يک روزه خود به استان چهارمحال و بختياري از سد خرسان۳ واقع در شهرستان لردگان اين استان ديدن و روند اجرايي اين طرح را از نزديک بررسي کرد.
همچنين علي اکبر محرابيان که مجمع نمايندگان استان ايشان را همراهي مي کردند از سد و نيروگاه خرسان 3 بازديد واز نزديک روند اجراي اين سد را برسي کرد در اين بازديد نماينده مردم شهرستانهاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي گفت : مردم اين منطقه مردمي بسيار مهربان و مستضعف هستند و بيکارند واز طرفي بلا تکليف هستند نه ابي و نه گازي و نه مدرسه اي ونه امکانات ضروري لازم زندگي را هم ندارند بايستي تلکليف انها روشن شود تا اينکه اين سد به بهره برداري برسد مشکلات انها مرتفع گردد.
مردم منطقه سد خرسان3 هم از وزير نيرو ومجمع نمايندگان استان مطالبات خود را تعيين و تکليف اينده فرزندان خود واستفاده از امکانات لازم وضروري زندگي از جمله بيکاري واشتغال وتحصيل و بهداشت و اب وبرق بيان داشته اند
آشنايي وزير نيرو از نزديک با مشکلات و چالش‌هاي حوزه آب شرب، کشاورزي و صنعت شهرستان لردگان مي تواند تأثير زيادي در برنامه ريزي سريع تر براي حل مشکلات آبي داشته باشد.
تملک منازل مسکوني روستاهاي حاشيه سد خرسان۳
علي‌اکبر محرابيان روز شنبه که از طريق بالگرد به شهرستان لردگان عزيمت کرده بود، در دومين برنامه کاري خود در اين بازديد از نزديک نحوه اجراي اين طرح را مورد بررسي قرار داد و  ميزان اعتبارات مورد نياز براي تکميل اين طرح را ارزيابي کرد.
فرماندار لردگان در حاشيه ديدار وزير نيرو در خصوص اجراي طرح خرسان ۳ گفت : اين طرح تاکنون از ۱۸ درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار شده است و از زمان شيوع  بيماري کرونا تاکنون غيرفعال بوده است.
رضا باباميري افزود: به تازگي اجراي اين طرح از سر گرفته شده است و کارفرما در منطقه تجهيز کارگاه کرده است.
وي، نبود اعتبارات کافي را از عوامل اجراي کنُد اين طرح عنوان کرد و اظهار داشت: براي تکميل اين طرح ۹ هزار ميليارد تومان اعتبار نياز است.
فرماندار لردگان خاطرنشان کرد: اين طرح با مشکلاتي نظير تملک نيز مواجه بوده است که اين مشکلات نيز برطرف شده است.
سد خرسان ۳ يکي از ۲۵ سد در پرونده سرشاخه‌هاي کارون در زاگرس است که در 50 کيلومتري جنوب شرقي شهرستان لردگان از توابع استان چهارمحال و بختياري و بالادست سد کارون ۴ احداث مي‌شود.
سد خرسان ۳ با 24/50 کيلومترمربع وسعت، 195 مترارتفاع، طول تاج 470متر و عرض تاج 6متر وحجم مخزن ان يک ميليارد و 158 ميليون مترمکعب از بزرگترين سدهاي بتني دو قوسي خواهد بود که عمليات اجرايي اين طرح از سال ۸۶ آغاز شده است و مسئولان شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران اهدافي نظير توليد انرژي برق- آبي، تنظيم جريان، افزايش عمر مفيد سدهاي پايين دست و کاهش هزينه‌هاي سيستم‌هاي سيلاب در سد خرسان‌1و2 و ۳ را از مهمترين اهداف اجراي اين طرح ها عنوان مي‌کنند
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/11